Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2012

Τουρισμός: Να θέσουμε ως στόχο τη δωδεκάμηνη λειτουργία

Η παραδοσιακή αντίληψη για τον τουρισμό, τον συνδέει με τις καλοκαιρινές διακοπές μιας κλασικής ελληνικής οικογένειας. Από τότε που η αντίληψη αυτή κυριαρχούσε, έχουν αλλάξει πάρα πολλά. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Χαλκιδικής, ενός κλασικού «καλοκαιρινού» προορισμού για Έλληνες και ξένους τουρίστες: Τα στοιχεία του 2005 δείχνουν ότι ο προσεκτικός σχεδιασμός είχε ως αποτέλεσμα τον Σεπτέμβριο οι τουρίστες που την επισκέφτηκαν να είναι περισσότεροι από τον Αύγουστο, τον κατεξοχήν μήνα των διακοπών. Είναι λοιπόν ανάγκη να κατανοήσουμε ότι η Ηλεία διαθέτει όλα εκείνα τα πλεονεκτήματα που της επιτρέπουν να έχει 12 μήνες το χρόνο τουρίστες: Το καλοκαίρι να απολαμβάνουν την
υπέροχη θάλασσα από τη Μανωλάδα μέχρι το Γιαννιτσοχώρι. Το φθινόπωρο να επισκέπτονται την Ηλεία για να θαυμάσουν τα εκπληκτικού κάλλους μοναστήρια του νομού μας (από τη Φραγκαβίλλα και το Φραγκαπήδημα, μέχρι την Παναγία Κρεμαστή, το Σεπετό κλπ). Τον χειμώνα οι τουρίστες μπορούν να απολαμβάνουν την υπέροχη φύση σε ποιοτικές –μικρές κατά προτίμηση- ξενοδοχειακές μονάδες λίγο πιο πάνω από τη θάλασσα (στις περιοχές του Σκιλλούντα, της Ωλένης και της Πηνείας, ίσως και στο χαμηλότερο τμήμα της Φολόης), αλλά και να γνωρίζουν την άγρια φύση της Λαμπείας της Λασιώνας και της Φολόης μέσα από τις δραστηριότητες ενός Θεματικού Πάρκου. Τέλος, την άνοιξη μπορούν να απολαμβάνουν τη συμμετοχή τους σε αγροκτήματα με ήπιες δράσεις οικοτουρισμού και αγροτουρισμού, κυρίως στις πόλεις και τα χωριά του Κάμπου. Φυσικά, όλο το χρόνο οι τουρίστες πρέπει να μπορούν όχι μόνο να επισκέπτονται, αλλά και να θαυμάζουν και στη συνέχεια να διαφημίζουν την Ήλιδα, την Ολυμπία, τον Επικούρειο Απόλλωνα, το Χλεμούτσι, το δρυοδάσος της Φολόης, το Φράγμα του Πηνειού, τον Αλφειό, τον Λάδωνα και τη Νέδα, τον παραδοσιακό οικισμό της Ανδρίτσαινας, τα Κρέστενα (πατρίδα του Ξενοφώντα), τα λουτρά της Κυλλήνης και του Καϊάφα κι ένα σωρό άλλα αξιοθέατα της Ηλείας.

Με τον ποιοτικό τουρισμό καταπολεμάμε την ανεργία

Δεν είναι μόνο η πληθώρα θέσεων εργασίας που συνεπάγεται η μετατόπιση του κέντρου βάρους των προσπαθειών μας στον ποιοτικό τουρισμό με τη στελέχωση των τουριστικών μονάδων. Μια σειρά άλλων επαγγελμάτων αναδεικνύονται επικουρικά –αλλ’ όχι λιγότερο κερδοφόρα- στο πλαίσιο της τουριστικής βιομηχανίας. Χιλιάδες DVD μπορούν και πρέπει να πωλούνται στις πύλες εισόδου των τουριστών στην Ηλεία (Βουπρασία, Ανδρίτσαινα, Ζαχάρω και Λαμπεία είναι οδικές πύλες, Κυλλήνη και Κατάκολο είναι λιμενικές πύλες). Χιλιάδες τουριστικοί οδηγοί με τα νέα προϊόντα του νομού μπορούν και πρέπει να πωλούνται όλο το χρόνο. Κι αργότερα θα μιλήσουμε για το τουριστικό χρηματιστήριο, για ηλεκτρονικό τρόπο ανεύρεσης των πελατών αλλά και καταλυμάτων κλπ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου